Tuesday 28 June 2016

PERUTUSAN YANG DiPERTUAN





ASSALAMMUALAIKUM WARAHMATULLAHITAALLAHI WABARAKATUH,

     Bersyukurlah  saya dengan amanah besar diberikan kepada saya dan anugerah terindah  berada di bumi tercinta Siak Sri Indrapura.Darah DiRaja mengalir di dalam tubuh kuat berkata :

                      "Siak Sri Indrapura Perlu Gemilang Seperti Dahulukala"

     Bermulalah usaha saya bersama Majelis Keturunan Kesultanan Siak Sri Indrapura Nusantara dan pemerintah memperkenal dan mempromosi Siak Sri Indrapura di dalam  dan luar negara agar kemakmuran dan kekayaan dirasai seluruh rakyatnya.

     Majelis di dalam usaha melestarikan peninggalan kerajaan Siak Sri Indrapura dan mempromosikan  nilai adat resam dan budaya masyarakat Siak kepada pihak luar seperti negara Malaysia,Singapura Dan Brunei.Majelis juga di dalan usaha menarik pelabur dan pelancong ke Siak Sri Indrapura.

     Jawatankuasa Khas dibentuk Majelis diluar negara iaitu di Melaka di dalam usaha mempromosi Siak Sri Indrapura di Malaysia.Pemilihan Melaka sebagai pusat hubungan diluar negara kerana hubungan istimewa darah keturunan DiRaja.

    Semoga segala urusan dipermudahkan dan diberkati Allah Yang Maha berkuasa.Manusia merancang dengan niat yang baik.Insya Allah,Allah membuka jalan ke arah kejayaan.
   
Wabillahi Taufik Wal Hidayah Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.



YM Tengku Uzir bin Tengku Said
Yang DiPertuan 
Majelis Keturunan Kesultanan Siak Sri Indrapura Nusantara

No comments:

Post a Comment