Monday 27 June 2016

PERUTUSAN SETIAUSAHA SULIT KHAS DiRAJA



            ASSALAMMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKATUH,


      Segala perkara saya merujuk adalah milik Allah Yang Maha Berkuasa.Mengembara ke seluruh pelusuk dunia dengan kemampuan yang dimiliki tibalah saya di berkelana di Siak Sri Indrapura.Gambaran dalaman dan luaran yang indah dengan keagungan dan kebesaran dianugerahkan Allah dan saya pasti tidak ada negara yang ada menyerupainya.

     Berkenalanlah saya dengan pemimpin dan keturunan DiRaja untuk persahabatan.Semua bersatu menyatakan:

           "Siak Sri Indrapura Perlu Gemilang Seperti Dahulukala"

     Perlantikan khas daripada Majelis DiRaja sebagai Setiausaha Sulit Khas DiRaja maka bermulalah episod saya perlu berusaha untuk Siak Sri Indrapura dan rakyatnya.Bagi saya umpama seorang utusan dihantar Melaka ke Siak Sri Indrapura untuk bersama.Dari naluri dalaman saya berkata mereka semua adalah dari darah keturunan yang sama.Saya melihat kebesaran dan kedaulatannya.

     Semoga Allah memudahkan dan merahmati seluruh perjalanan saya menguruskan semua perkara yang telah diamanahkan.

Wabillahi Taufik Wal Hidayah Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Dato' Seri DiRaja Nur Sahar bin Osman
Setiausaha Sulit Khas DiRaja
Majelis Keturunan Kesultanan Siak Sri Indrapura Nusantara


1 comment:

  1. Salam...bagaimana saya nak dapatkan maklumat tentang keluarga Tengku Bagus?saya sangat nak mengenali Tengku Bagus dan sejarah lengkap beliau.

    ReplyDelete